Just idag delar jag mitt liv med någon

"I begynnelsen var ordet", står det i Bibeln. Att formulera tankar och känslor i bön eller samtal är ett effektivt sätt att skaffa sig perspektiv på sitt liv. 

Innan den här dagen är slut kan vi försöka sätta ord på den genom att t ex ringa upp eller slå oss ner med en vän och tillsammans reflektera över frågorna:

Vad har gjort mig arg eller ledsen idag?

Vad har gjort mig glad och tacksam idag?

Hur har jag hjälpt någon annan idag och hur har någon annan hjälpt mig?

Vem vill jag dela dessa frågor med?



Kommentarer

  1. Som sagt tidigare har jag nästan ingen att dela frågor med, en om jag ska göra det nu så får det bli Raine

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Chucho Valdés får världen att lyssna till Kuba

Risotto

Just idag är Gud nära