Just idag har jag självdistans

En stor fallgrop i kristendomen och många andra andliga rörelser är att den spär på myten om vår egen godhet. Vi har en övertro på våra andliga framsteg och jag tror att vi därför förnekar vår egen skugga, destruktivitet, ofullkomlighet och våra mörka sidor. En vän till mig sa, "Livet blir inte lättare för att man tror på Gud, det är då det svåra börjar". Kristendomens trovärdighet bygger på att den erkänner människans kroniska dubbelhet och oss alla som lika goda kålsupare, eller syndare som det kallas i Bibeln. 

Vilka mörka sidor har jag?


Kommentarer

  1. Att jag inte vågar ta för mig och inte lära känna nya människor längre, heller inte vågar lita på dem

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Chucho Valdés får världen att lyssna till Kuba

Risotto

Just idag är Gud nära