onsdag 22 maj 2024

Just idag litar jag på min intuition

Det finns en överdriven tro på förnuftet i vår tid. Frågan är om våra hjärnor överhuvudtaget kan förstå och begripa något som är ännu större än oss själva?

Vetenskap och logiskt tänkande är något vi kan eftersträva och använda oss av i det som vi kan mäta i tid och rum, men vår tillvaros mysterium kan aldrig omfattas av bara förnuftet. Det kommer alltid att vara en andlig fråga. När det gäller livets stora och grundläggande frågor kan vi bara ana, tro och förnimma. Ingen kommer någonsin att få Nobelpriset för att kunna ge vetenskapliga, tillförlitliga svar på universums och livets uppkomst, vad en människa är, vad som är livets mening och vad som händer när vi dör.

Vad säger min intuition mig idag?



1 kommentar:

  1. Att det är något fel på min ämnesomsättning och måste få någon läkare att tro på mig och ta mig på allvar innan jag trillar av pinnen, för Hypotyreos är allvarligt om man inte får behandling

    SvaraRadera

Midsommarafton

Midsommarafton är en helgdagsafton som infaller på en fredag mot slutet av juni månad. Midsommarafton firades i Sverige tidigare den 23 juni...