Just idag tar jag emot all hjälp som finns runt omkring mig

Ett nytt år, en ny start, vi vill ju så gärna. Men nyårsdagen blir snabbt en avlägsen händelse och våra löften som vi uttalat mer eller mindre allvarligt, förträngs eller bryts ganska lätt. Hur kan vi ena dagen var så säkra på va di vill för att dagen därpå glömma bort samma sak. Varför lyckas vi så sällan genomföra de beslut vi tar och de livsstilsförändringar vi vill göra. Vårt grundläggande problem är inte bristen på metoden utan vår oförmåga att genomföra dem, och det klarar vi nästan aldrig utan andras stöd och hjälp. Den oglamorösa hemligheten för att lyckas hålla fast vid det vi bestämt oss för är att våga be om och ta emot hjälp och att hänge sig åt ett stödjande sammanhang.

Vilka människor i mitt liv kan hjälpa mig idag?


Kommentarer

  1. Vet inte om jag har så många som vill hjälpa mig, men det kanske skulle vara Raine, Mats och Björn <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning