Jag vet inte

Avslutningen i Häcken blev bitter.

Och nu vet inte Pontus Dahlberg vad som händer.

Planen är att åka tillbaka och sedan får vi se, säger målvakten som har varit utlånad från Watford.

Pontus Dahlberg såldes till Watford i januari 2018 men har sedan dess varit utlånad till IFK Göteborg och FC Emmen.

I somras blev det klart med Häcken.

Men nu är även den utlåningen förbi och 22-åringen avslutade tiden på Hisingen med en strafförlust i cupfinalen, 4–5, mot Hammarby på Tele 2 arena.

Det är surt så klart att inte ta guldet när vi är så nära. Vi tar det till förlängning, är en man mindre och försvarar oss på ett bra sätt. Så det är surt, säger han.

Vad händer nu?

Det vet jag inte. Planen är att jag åker tillbaka till Watford och är med på försäsongen när den drar i gång.

Sedan vi får vi se vad som händer.

Vad vill Du ska hända?

Jag vet inte vad som händer, så jag håller det osagt.

Pontus Dahlberg lämnar inte bara klubben med en förlust i svenska cupen, laget är även jumbo i allsvenskan med bara sex inspelade poäng på åtta matcher.

Men han är inte orolig för klubbens framtid.

Jag tror att det kommer bli bra, nu får de ytterligare en månad att bygga upp sig på. Det är ett otroligt bra lag och det kommer att gå bra i höst, säger han.

Även Andreas Alm tackar för sig. Tränaren blev klar för Häcken 2017 och fortsätter karriären i danska Odense.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning