måndag 17 juni 2024

Just idag har jag tålamod med allt som är olöst

Tro är inte att veta, tro är att förundras. På en kylskåpsmagnet fann jag några ord av poeten Rainer Maria Rilke och översatte dem hastigt till svenska, "Ha tålamod med allt som ännu är olöst i Ditt liv, lär Dig älska frågorna i sig. Sök inte efter svaren  som inte kan ges Dig, Du skulle aldrig kunna leva dem. Meningen är att leva allt som Du är, lev frågorna nu. Kanske kommer Du då steg för steg, utan att Du märkt det, en avlägsen dag att ha färdats in i svaren".

Vad är olöst i mitt liv?



1 kommentar:

  1. Livet efter detta och hur allt kommer att bli, men det mesta finns i Vita arkivet redan och jag håller på att "döstäda", men det tar nog ett ta till så jag hoppas jag får vara med några år till

    SvaraRadera

Så färdas Kronprinsessan till sjöss

Kronprinsessans familj går till sjöss Till skillnad från pappa Kungens Fairline har Kronprinsessans familj valt en helsvensk båt för att sem...