tisdag 26 mars 2024

Just idag ser jag mina medmänniskor i ögonen

Jag tror inte att vi människor vill ljuga för varandra, ofta ljuger vi för att vi tror att sanningen ska få konsekvenser som vi inte kan kontrollera. I situationer där vi känner oss otillräckliga, hotade eller rädda kan vi fabricera de mest sofistikerade och utstuderade lögner, men vi ljuger bara för att vi är rädda. Lögn är ingenting annat än ett uttryck för rädsla. I en tillitsfull atmosfär vågar vi bli ärligare.

När ljög jag senast och varför?

1 kommentar:

  1. Jag brukar inte ljuga, visst kanske man haft någon vit lögn genom åren men det är inte så ofta och om jag försöker ljuga så berättar jag det efter några minuter att det inte var sanning

    SvaraRadera

Så färdas Kronprinsessan till sjöss

Kronprinsessans familj går till sjöss Till skillnad från pappa Kungens Fairline har Kronprinsessans familj valt en helsvensk båt för att sem...