29 juni

Just idag sprider jag glädje

Jag öppnar mitt hjärta och ber, hjälp mig idag att våga välja glädjen. Att förstå att den ofta är ett val, ett förhållningssätt, en vana vunnen genom daglig övning och inte en tillfällighet. Hjälp mig idag att se att jag bara kan behålla min glädje genom att ge den vidare. 

Hur sprider jag glädje?

Jag kan nog inte sprida glädje längre när allt bara är ett svart hål och jag mår sämre och sämre och även om jag försöker klättra upp en bit så faller jag tillbaka lika fort. Hade börjat att komma upp ihop med min terapeut men nu sedan i fredags så har jag ramlat ner igen och numera kommer jag aldrig våga fråga någon något muntligen. Orkar inte med skrik, bråk och tjafs. Har mått så dåligt i sedan i fredags och nästan bara spytt och bara fått i mig lite filmjölk. 

Glädje

Glädje är ett känslotillstånd av tillfredsställdhet. När man är glad är man lycklig eller road, det är en positiv känsla. Människor uttrycker ofta glädje genom att le. Enligt svenska glädjeforskare är givandet till ens omgivning en stark anledning till glädje. Motsatser till glädje kan vara sorg och vrede.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning