28 juni

Just idag gör jag så gott jag kan 

Livet är en hisnande improvisationsteater där vi färdas från scen till scen och ständigt står inför en publik utan att ha varken rollista eller färdiga repliker. Vi har egentligen ingen chans att öva och vet aldrig hur nästa akt kommer att se ut. Om vi skulle göra rätt hela tiden skulle vi behöva leva livet baklänges. 

Vilken har varit mitt livs viktigaste replik?

Ensamhet och sorg så gott som hela livet förutom när jag var 1-12 år och 34-49 år annars har mitt liv varit skit. 

Gör inte idag det Du kan göra i morgon, ty då kanske Du slipper

Skaffa Dig förlåtelse idag, i morgon kanske Du inte känner Dig skyldig

Uppskjut till i morgon vad Du igår beslöt göra idag

En bra plan idag är bättre än en perfekt plan i morgon


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning