20 juni

Just idag  lyssnar jag på mig själv

Vi behöver inte låtsas att vi är något annat än vi är idag. Att vi är djupare, mognare eller mer originella än vi egentligen känner oss. Vi behöver bara sträva efter att bottna i oss själva och våga lita på att de vi är och det vi tror på är fullt tillräckligt och räcker längre än vi kan ana. 

För vem brukar jag göra mig till?

Gör mig aldrig till för någon, möjligtvis för mig själv. Annars är jag den jag är och accepterar inte folk det så behöver de inte ha med mig att göra. 

Därför är det så viktigt att lyssna på sig själv

Det är inte egoistiskt att lyssna på sig själv. Tvärtom. Ju mer vi lyssnar på oss själva desto mer har vi att ge till vår omgivning.

Två framföranden vid två olika tidpunkter. Det ena gjorde jag efter en tid då jag mött mycket anklagelser och dömande från min omgivning. Röster som fått mig att tvivla på mig själv och min förmåga. Framförandet gick bra, men jag nådde inte fram på det sätt som jag hade önskat.

Det andra framförandet gjorde jag efter en dag i meditation. I meditationen blev jag medveten om hur omgivningens röster fått mig att tappa kontakten med mig själv. När jag frigjorde mig från dem föll locket från mitt hjärta av och jag kom i kontakt med den förlorade inre glöd och innerliga vilja jag har hjälpa andra människor.

Som en brinnande eld gjorde jag mitt nästa framförande, och vilken otroligt skillnad jag fick uppleva. Så många som nu ville ta första steget till ett liv närmare sitt hjärta.

Vem ger Du Din energi till?

När vi lyssnar på andras ord eller låter andras intressen styra oss ger vi bort vår dyrbara energi. Den har vi har vi inte råd att slösa med. Jag dränerade mig själv och tappade min kraft, glädje och tro, och det påverkade både mig själv och min omgivning.

När Din inre kritiker går igång, fråga Dig själv. Är detta kärleksfullt? 

Vi behöver inte svara upp eller redovisa för andra. Vad vi behöver göra är att lägga energi på oss själva och vår egen sanning. Först då kan vi vara i vår kraft och dela med oss av oss själva till våra medmänniskor. Det mest kärleksfulla vi kan göra är att lyssna på oss själva.

Med ljus och glädje,






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning