Just idag är jag öppen med vem jag är

Vi vill alla leva ett gott liv, äta oss mätta och vara friska, älska och bli älskade. Vi vill så gärna ge intryck av att vi är framgångsrika, lyckliga och hela människor. Men vi vågar sällan visa varandra hur små och behövande vi egentligen är. Det vi visar upp för andra är bara toppen av ett isberg, ett liv rymmer så mycket mer. Om jag bara visste hur mina medmänniskor kände sig under ytan, skulle jag inte vara så benägen att putsa på min egen fasad utan istället möta någon väldigt lik mig själv.

Vem känner jag som är öppen med sig själv?

Kommentarer

  1. Tror inte jag känner någon i dagens läge som är öppen med sig själv, lite är väl Raine och Mats, samt jag själv

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning