1 juli

Just idag möter jag livet försvarslös

Jag öppnar mitt hjärta och ber, hjälp mig Gud att acceptera min ofullkomlighet. Ge mig styrka att släppa taget om mitt kontrollbehov, kraft att bli fri från mina flyktbeteenden, mod att lägga ner mina försvar och insikt om att jag är älskad precis som jag är.

Vilka är mina försvarsstrategier?

Tror inte jag har några mer än att jag inte orkar med människor och vill mest vara själv.

Försvarsstrategier gör att vi inte kommer nära

Ingen ensamhet är så tung som i parrelationen, när två människor som egentligen älskar varandra ändå lever utan närhet och äkta omsorg. Negativa handlingsmönster har blivit en osynlig mur. Men vi kan lära oss att avslöja våra försvarsstrategier.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning