Just idag accepterar jag det jag inte kan förändra

En bön som verkligen har trängt in i den svenska folksjälen är "Sinnesrobönen". Den är mer känd utanför än inom kyrkan och visar hur vi kan låta vår egen förmåga, livets ofullkomlighet och det gudomliga samverka i våra liv. Den klargör skillnaden mellan det som vi själva faktiskt kan påverka och göra något åt i livet och det vi måste acceptera och lära oss leva med. Den lyder, "Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden".

Vad stör min sinnesro idag?



Kommentarer

  1. Vet inte om något stör min sinnesro idag mer än vanligt, kanske om min älskade son inte hör av sig med ett grattis så kanske jag blir väldigt ledsen -:(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning