22 maj

Just idag söker jag en djupare relation

När vi väl börjar möta oss själva och vågar se vårt förflutna i vitögat är nästa steg att öppna oss för någon vi litar på. Så börjar läkandet av relationerna i vårt liv. Om vi får en ärligare relation till oss själva kommer vi också att kunna närma oss våra medmänniskor. 

Vilken är min ärligaste relation?

Det var en svår fråga när man inte har någon som man litar på till 100% och inte har någon nära släkt längre. Min ärligaste relation är nog min dator tror jag. 

36 frågor för djupare relationer

Om Du får välja vem som helst i hela världen, vem skulle Du helst bjuda över på middag?

Min älskade son Björn Zetterström och min älskade mamma Inga-Britt Käll, men det kommer nog inte bli i detta liv.

Vill Du bli känd och på vilket sätt?

Skulle vilja bli känd för att ha gjort något bra eller för att någon tycker om det jag skriver på min blogg, https://lebimamarres.blogspot.com

Händer det att Du övar på vad Du ska säga innan Du ringer ett telefonsamtal och varför då?

Om jag t ex ska börja något nytt telefonjobb så brukar jag träna in vad jag ska säga några gånger, men annars inte. 

Vad utmärker en "perfekt dag" enligt Dig?

Att jag fått in många nya kunder och att jag mår bra och inte har värk som jag har mer eller mindre varje dag. 

När sjöng Du senast för Dig själv och för någon annan?

Brukar sjunga för mig själv när jag sitter och kör bil, men har nog inte sjungit för någon annan sedan min älskade son Björn Zetterström var liten. 

Om Du fick leva till Du var 90 år och fick välja att ha en 30-årings hjärna eller kropp de sista 60 åren, vad skulle Du välja?

Skulle välja att ha en 30-årings hjärna såklart.

Har Du en hemlig föraning om hur Du kommer att dö?

Kommer nog att dö som min mamma, med andra ord bara somna in och inte vakna mera och det är nog det jag helst vill. Vill inte bli gammal och sjuk när jag inte har någon som kan ta hand om mig och vill inte ligga någon till last. Vill heller inte vara på något ålderdomshem. Liter inte på någon och vet att man inte blir gammal när man hamnar där. 

Vad i Ditt liv är Du mest tacksam för?

Att jag fått en son men synd att jag bara fick behålla honom i 14 år. 

Om Du kunde förändra en enda sak med hur Du växte upp, vad skulle det vara?

Att min mamma och pappa aldrig hade skilt sig och att jag haft råd att studera vidare till något välbetalt yrke.

Ägna fyra minuter åt att så detaljerat som möjligt berätta Din livshistoria?

0-12 år var allt bra, bodde med min mamma och pappa som var gifta.

12-14 år var en mardröm när mamma och pappa hade skilt sig och jag bodde kvar med min pappa och han nya fru. Jag fick knappt vara hemma, utan fick smyga mig hem genom källaren. 

14-34 år var ganska bra år, jag jobbade väldigt mycket och var ute och dansade mycket. 

34-49 år var kanonår när jag fick min son och vi hade väldigt roligt i 14 år tills han började vilja göra allt själv och inte ha med mig att göra mera. 

50- år, mår mycket dåligt efter sorgen av min son, det hemska som hände 2014 på Gotland när jag blev av med hela mitt hem och nu har jag inte någon egen bostad, mår mycket dåligt, är sjukskriven på 3/4 och försöker jobba med välgörenhet men tjänar väldigt dåligt. Lever på existensminimum. Litar inte på någon mer än min datorn och lite på två av mina gamla vänner Mats och Raine. Känner mig väldigt orolig för hur allt kommer gå och speciellt nu i Coronatider. Vet inte ens om man överlever detta. Har försökt att kontakta min son på facebook och att vi ska säga ett riktigt farväl nu, men han verkar inte vilja ha kontakt eller så lever han inte. 

Om Du skulle vakna i morgon med en ny egenskap eller förmåga, vad skulle det vara?

Att jag skulle må så bra att jag orkade jobba mera, men skulle behöva ett eget hem, även om det bara är en skrubb och en bil i så fall. 

Om en kristallkula kunde avslöja sanningen om Dig själv, Ditt liv, Din framtid eller vad som helst, vad skulle Du vilja veta?

Om jag kommer få en bostad igen, har råd att köpa bil, får något välbetalt jobb, får pension, om jag får träffa min älskade son mer och om han lever och hur länge jag kommer att leva.

Finns det något Du drömt om att göra under en längre tid och varför har Du inte gjort det?

Försöka ordna upp mitt liv. Har inte haft varken ork, tid eller pengar. 

Vad är den största bedriften i Ditt liv?

När jag fick min älskade son den 6 juni 1995

Vad värdesätter Du mest i en vänskapsrelation?

Ärlighet och uppriktighet

Vilket är Ditt favoritminne?

När jag fick min älskade son den 6 juni 1995

Vilket är Ditt sämsta minne?

När min son försvann från mig för gott 2014 och när jag lämnade min bostad i Gävle och flyttade till Gotland och blev hotad och psykisk misshandlad. 

Om Du visste att Du skulle dö om ett år, skulle Du då ändra något med hur Du lever i dag?

Skulle nog försöka hinna reda upp omkring mig och kanske hinna och har råd att köpa en sista bil så jag kan ta mig runt och få lite frihet min sista tid i livet. 

Vad betyder vänskap för Dig?

Någon som man alltid kan lita på och som man kan prata med allt om och tvärtom.

Vad har kärlek och omtanke för roll i Ditt liv?

Trygghet

Hur nära och varm relation har Du till Din familj? 

Hade en väldigt fin relation med både min mamma och pappa från 0-12 år, med min mamma från 12-29 år (till min mamma dog när jag var 29 år). Hade väldigt fint med min son i 14 år men nu vill ha inte ha med mig att göra, eller får inte eller så är han död. 

Känner Du att Din barndom var lyckligare än de flestas?

Hade lycklig barndom från 0-12 år och fick alltid vara med min pappa och mamma och göra det mesta med dem. 

Hur är relationen till Din mamma?

Min relation till min mamma var väldigt bra tills hon dog 28 november 1990 bara 70 år. 

Dela med Dig av det pinsammaste ögonblicket i Ditt liv?

Att jag sa upp min lägenhet i Gävle och flyttade till Gotland och litade på en person som gjorde mig mycket illa och som jag kände och känner mig hotat av.

När grät Du senast inför någon annan och när grät Du för Dig själv?

Tror att det var på Barbro "Lill-Babs" Svenssons, minnesstund i Storkyrkan då kommer det lite tårar. För mig själv så gråter jag nästan varje dag både efter sorgen av min son och för all värk jag har i kroppen. 

Om Du skulle dö i kväll utan möjlighet att kommunicera med någon vad skulle Du ångra mest att Du aldrig sagt till någon och varför har Du inte sagt det?

Att jag tycker väldigt bra om vissa personer såsom min älskade son Björn och mina två andra kompisar Mats och Raine och att de ska ta hand om sig och inte sörja mig men gärna komma på min begravning.

Ditt hus börjar brinna med alla Dina tillhörigheter i. Efter att ha räddat Dina nära och kära och husdjur har Du tid att rädda en till sak. Vad skulle det vara?

Fotoalbum eller datorn.

Av alla i Din familj, vems död skulle Du tycka var jobbigast och varför?

Tror att det är min älskade son Björn och har inte varit på hans begravning, men det var väldigt jobbigt att vara både på min mamma och pappas begravning också. När mamma begravdes så fattade jag nog inte vad som hänt förrän långt efteråt.

Hur gick det då?

Bra men det var svårt

Läskigt utblottad? 

Ja, men det är nog så det ska vara för att jag ska börja må bättre.

Pirrigt? 

Ja, lite

Bara en massa strunt? 

Nej, allt jag skrivit är ärligt och från hjärtat






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning