21 maj

Just idag lär jag känna mig själv lite bättre

Bön är en väg till självkännedom. Det kan verkligen vara livsförändrande att  börja våga sätta ord på diffusa livsdilemman, problem som vi förträngt och som existerar i vårt inre som obearbetade tankar och ångest. En människa är aldrig så ärlig som när hon ber från hjärtat. 

Hur lyder mitt hjärtas bön idag?

Att jag ska få bli frisk och slippa så någon hemsk sjukdom som t ex Covid19 och dö än. Skulle vilja få leva åtminstone 10 år till och kanske få uppleva pensionen om jag nu får någon som jag knappast tror att jag kommer få i dagens fattiga samhälle. 

50 frågor för att lära känna mig bättre

Vad är Ditt fullständiga namn? 

Marianne Lena Birgitta Zetterström, född Käll

Har Du lätt för att bli kär?

Har nog inte så lätt att bli kär, men kan tycka om personer ganska lätt, men idag har jag svårt att lita på någon

Vilken låt är bäst just nu? 

Hemmahamn

Är Du snål eller generös? 

Har nog varit ganska generös genom livet men försöker hålla i pengarna nu när jag inte har så mycket och inte tjänar så mycket eller då jag inte orkar arbeta så mycket heller. 

Sarah Jessica Parker eller Jessica Biel?

Känner inte till dem så mycket men måste jag välja så väljer jag nog Jessica Biel

Vilken är Din absoluta favorit godissort? 

Lakrits 

Är Du en öppen och ärlig människa eller Du är den som är mer tillbakadragen?

Har nog varit ganska öppen tidigare, men efter allt elände jag gått igenom på sista tiden har jag blivit mer tillbakadragen. 

Vad tar Du med på en fest? 

Går sällan på fester men skulle nog ta med mig, mig själv och något att dricka och kanske en blomma till värdinnan/värden.

Har Du ett bra självförtroende? 

Nej, och det har jag aldrig haft och det blir bara sämre och sämre.

Har Du något smeknamn?

Marre

Om Du fick vara kvinna/man för en dag, vad var det första Du skulle göra då? 

Gått ut och raggat tjejer ;) och kanske badat herrbastu ;)

Hur får man kontakt med Dig om man vill visa intresse?

Kontakta mig via mail (marianne.zetterstrom@gmail.com) eller sms och vara trevlig och vara sig själv och inte ljuga eller supa eller använda andra droger, samt vara ärlig. 

Nämn en artist som Du tycker ser riktigt bra ut?

Mikael Persbrandt

Ta Din mobil och bläddra fram till kontakt 16, vad heter kontakten på Din mobil?

Björn Zetterström

Hur ska Du fira alla hjärtans dag? 

Firade den med att jag satt och jobbade med datorn som är min bästa vän numera och min enda släkting. 

Hur bor Du, villa, lägenhet, radhus? 

Husvagn

En dag Du aldrig glömmer?

Tisdagen den 6 juni 1995

Vad har Du för märke på Din mobiltelefon?

Nokia 2.2

Nämn tre saker som gör Dig riktigt glad?

Min älskade son Björn Zetterström, att få vara frisk och slippa värk och ha pengar

Bästa boken Du läst? 

Håller på att läsa "Livsstegen" av Olle Carlsson nu som jag tror och hoppas att den ska kunna hjälpa mig tillbaka till livet tillsammans med min psykolog.

Turnummer? 

11

Vad har Du för betyg i skolan?

Medelbetyg

Vad är Ditt yrke, jobbar eller pluggar? 

Jobbar just nu med välgörenhet åt Sveriges Cancersjukas Riksförbund. 

Hur många barn vill Du ha? 

Har ett barn som jag älskar och saknar och vet inte ens om han finns i livet ;(

Har Du någonsin älskat en person (förutom familj och vänner)?

Jag jag har älskat flera personer som jag varit ihop med, som t ex Thony Larsson, Ove Zetterström, Dick Stenberg, Urban Semne, Ingvar Larsson.

Vilka länder har Du besökt?

Sverige, Finland, Danmark, Norge, Spanien

Nämn tre saker som gör Dig riktigt arg?

Orättvisor, oärlighet och att man inte blir tagen på allvar i dagens samhälle.

Brad Pitt eller Orlando Bloom? 

Känner inte till dem så bra heller, men skulle nog välja Brad Pitt

Hur stor garderob har Du? 

Hade nog det tidigare, men nu när jag bor i husvagn och kappsäck mer eller mindre så får man göra sig av med lite och bara behålla det som man verkligen använder. 

Vilken datum fyller Du år och vad är Du för stjärntecken? 

22 februari och är fisk

Vad anser Du om att tjejer och även killar viker ut sig i tidningar och så vidare? 

Det är upp till dem om de vill göra det. 

Film hemma eller bio? 

Blir nog mest film själv framför datorn när jag ska sova numera. Bio kan vara roligt men det kostar för mycket idag och sedan har man inte tid till det heller. 

Vem är Ditt senaste sms ifrån?

En kund, Simon 

Vem ringde Du sist? 

Mats Sigg

Hur är Ditt humör just nu?

Börjar bli lite trött, men annars är det som vanligt. Har inte mycket att vara glad åt längre. 

Om Du fick ändra en sak på Ditt utseende, vad skulle det vara då? 

Vet inte vad det skulle vara, kanske få bort min mage lite, samt att få ordning på min brutna fot så man orkar gå mera. 

Vem i Din familj står Du närmast?

Har ingen familj, men tidigare var det nog min mamma Inga-Britt Käll och även min älskade son Björn Zetterström.

Är utseende viktigt för Dig? 

Tycker att insidan på både mig själv och andra är viktigare

Hur många konserter har Du varit på? 

En, och det var många år sedan jag var och såg Jesus Christ Superstar. 

Något Du inte kan leva utan?

Har svårt att leva utan min älskade son Björn Zetterström och ett eget hem. Skulle heller inte kunna leva utan min dator. 

Nämn en låt som betyder mycket för Dig?

"I just called to say I love You", men också "Du är min man" och "Finska Nyheter" som för tankarna till min älskade son Björn Zetterström.  

Vilken årstid är bäst? 

Vår och sommaren 

Om Du fick chansen att flytta till Hollywood, hade Du gjort det då?

Ja, om jag var bättre på engelska men skulle gärna flytta till Spanien eller Finland när Coronakrisen är över och om jag hade råd. 

Vad tycker Du om adoption? 

Kan vara bra men synd att man inte kan göra det som ensamstående och även om man inte är superrik på pengar. 

Åldersskillnad i förhållande, ok eller inte?

Tycker att en kille ska vara ungefär 10 år äldre än tjejen. 

Vad gillar Du för musik? 

Country, dansband, pop, rock, klassiskt

Vilken är Din favorit genre i filmer? 

Drama och polisfilmer såsom Beck, Wallander, Hassel och Falk. 

Vilken kändis har Du fått höra att Du är lik? 

När jag var yngre så fick jag höra att jag var lik prinsessan Diana och även Marilyn Monroe.

Nämn tre saker inte många vet om Dig?

Är lite mörkrädd, har svårt att prata inför många människor och orkar inte med bråk och skrik. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning