Nej, jag brukar aldrig pruta

Priset som står på lappen är det som gäller. I alla fall för de flesta svenskar. Vi tänker inte på att det kan gå att få ned priset och drar oss för att ens försöka, enligt några som Tidningarnas Telegrambyrå talat med på Hötorget i Stockholm.

Brukar Du pruta?

Nej, aldrig. Jag vet inte varför, men jag tänker nog inte på det.

Nej, det gör jag inte. Jag vågar nog inte. Står det ett pris så gäller det. Jag tror inte att jag kommer att vilja börja pruta framöver.

Nej, det gör jag inte så ofta. Men det har väl hänt, om jag köper flera grejer på en gång. Jag har en svåger som är fantastisk på att pruta, men själv drar jag mig för det.

Nej, jag brukar inte gå på sådana ställen där man kan pruta. Jag handlar mest i mataffärer med självscanning. Då kan man ju inte pruta.

Nej, jag brukar aldrig pruta. Jag vet inte varför, men jag tycker att det verkar jobbigt. Kanske kommer vi att börja pruta mer när det blir sämre tider.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning