Just idag pratar jag med människor och inte om dem

Det är lätt att tala om den stora ondskan, men himlen skulle bli mycket synligare om vi bara lärde oss att tala med varandra och inte slarvade med våra ord och handlingar. En nedsättande kommentar eller ett påstående om någon kan verka så oskyldigt, men det skapar negativa bilder och hindrar oss från att verkligen lära känna varandra. Förtal kan få allvarliga konsekvenser och till och med ödelägga en människas liv. Det är skillnad mellan att ha hört något och att veta. 

Vem pratar jag hellre om än med?


Kommentarer

  1. Personer som gjort mig illa och varit elaka mot mig vill jag definitivt inte prata med, men kan prata om dem ibland

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning