Kändes väldigt bra

Kulstötaren Fanny Roos förbättrade sitt nysatta svenska rekord med tre centimeter till 19,33 i GP-tävlingen i Sollentuna.

Samtidigt kastade Daniel Ståhl drygt 68 meter i den vindstilla sommarkvällen.

Roos hade en fin serie rakt igenom men den riktiga fullträffen kom i tävlingens sista omgång.

Det kändes bra, det var en bra serie. Jag är glad att jag fick en träff i sista, det kändes väldigt bra, säger Roos i Sveriges Televisions sändning.

Med flera stötar över 19 meter var detta en av Roos jämnare serier den här säsongen, men den sista stöten kändes annorlunda.

I de andra tryckte jag inte på så mycket i slutet, det gjorde jag i sista.

Med två svenska rekord inom loppet av två veckor visar Roos storform inför stundande OS i Tokyo och hon hoppas kunna stöta ännu längre.

Jag fortsätter träna på, så jag tror att jag kan stöta ännu längre den här säsongen.

För Daniel Ståhl blev det inga rekord i Sollentuna. Vindstilla förhållanden är inte optimalt för diskus men Ståhl var ändå nöjd 68,03 vilket räckte till seger.

Det var kul i dag, en fin sommarkväll, säger han i Sveriges Televisions sändning.

Det är mycket power i dag, jag missar lite i sprinten. Jag är nöjd med 68 i dag, säger Ståhl.

Angelica Bengtsson blev tvåa i damernas stavhopp på 4,55.

Thobias Montler vann längdhoppstävlingen, bara fyra centimeter från säsongens första åttametershopp.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning