Indalsbacken 27

Indalsbacken är en backe i Vällingby. Där bodde jag själv 1975-1981, det var en lägenhet på 22 kvm som även min mamma Inga-Britt Käll bott 1973-1975, min mormor Olga Demke var skriven där efter att hennes barn bytte ner hennes trea på Kvarnhagsgatan i Hässelby Gård när hon blev sjuk och sedan avled 1973. När jag flyttade 1981 fick min klasskamrat Carina Sigg överta den lägenheten. Gick årskurs 9 i Södra Ängby skola med klassföreståndare Karin Nilsson. 1977-1979 började jag arbeta på Domus i Vällingby på parfymavdelningen. 1979-1980 arbetade jag på Reventbagarn som konditoribiträde i Fridhemsplan. 1980-1981 arbetade jag om butiksbiträde/kassörska på Konsum Stockholm både i Hässelby Gård och Blackeberg. 1981 började jag arbeta på Storstockholms Lokaltrafik som spärrexpeditör på bana1. 1979 började jag ta körkort på OK i Vällingby och började köra de första lektionerna med en grek och jag höll på att ge upp. Fick en vikarie som hette Per-Olof  "PeO" Frisk (det visade sig sedan att Per-Olof och jag var släkt på långt håll, hans mamma Elsa Frisk och min pappa Rune Källs första fru Marianne Ljunggrens mamma Anna-Lisa Ljunggren var kusiner) som jag fortsatte att köra med på Ålstens trafikskola. Fick mitt körkort 19 juni 1980. Arbetade lite extra på Zillertal i Fridhemsplan som garderobiär, baren och servisen 1980. 

Kommentera gärna om Ni bott eller arbetat på ovanstående ställen här.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning