Ilska, den tvivelaktiga lyxen

Om vi önskade leva var vi tvungna att befria oss från ilskan

Dåligt humör och våldsamma känsloutbrott var ingen

för oss. De kan kanske vara en tvivelaktig lyx för normala

människor, men för alkoholister är de rena giftet



Den tvivelaktiga lyxen. Hur ofta har jag inte kommit

ihåg de orden. Det är inte bara ilska som helst bör reserveras för ickealkoholister

Jag gjorde upp en lista och tog

med berättigad vrede, självömkan, självgodhet, kritik, falsk

stolthet och falsk ödmjukhet. Jag blir alltid förvånad när

jag läser det korrekta citatet. Principerna i programmet har

hamrats in i mig så noga, att jag tror att alla de här andra

karaktärsfelen också står uppräknade. Tack gode Gud för

at jag inte har råd att tillåta mig dem, annars skulle jag

säkert vältra mig i dem

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning