En helt ny dimension

Under de sista stadierna av vårt drickande hade viljan att stå

emot försvunnit. Men när vi erkänner vårt totala nederlag och

blir helt redo att anamma Anonyma Alkoholisters principer, lämnar besattheten

oss och vi träder in i en helt ny dimension, friheten under

Gud, sådan vi uppfattar Honom
  

Jag är lycklig nog att vara en av dem som upplevt denna

fantastiska förändring i mitt liv. När jag ensam och desperat

gick in genom dörren till Anonyma Alkoholister var jag så utslagen att jag var

villig att tro allt jag fick höra. Och en av de saker jag fick

höra var. Det är skulle kunna bli Din sista baksmälla eller

också kan Du fortsätta gå runt, runt. Mannen som sade

det mådde uppenbarligen mycket bättre än jag. Jag tyckte

om tanken att erkänna mitt nederlag och jag har varit fri

ända sedan dess. Mitt hjärta förstod vad min hjärna aldrig

klarade. Att vara maktlös inför alkoholen är väl inget

märkvärdigt. Jag är fri och jag är tacksam

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning