Anonyma Alkoholister är inget universalmedel

De vore högmod att påstå att Anonyma Alkoholister är ett universalmedel
ens mot alkoholism

De första åren jag var nykter var jag mycket stolt och trodde att 
Anonyma Alkoholister erbjöd den enda behandling som kunde ge ett 
gott och lyckligt liv. Anonyma Alkoholistervar i sanning huvudingrediensen 
i min nykterhet och än i dag, med tolv år i programmet
engagerar jag mig mycket i möte, att vara sponsor och 
servicearbete. Men under mina första fyra år av nykterhet 
fann jag det nödvändigt att söka professionell hjälp
eftersom min psykiska hälsa var mycket dålig. Det finns 
också människor som har funnit nykterhet och glädje i 
andra sammanslutningar. Anonyma Alkholister lärde mig att jag hade ett 
val, att göra allt jag kan för att förbättra min nykterhet
Anonyma Alkoholister kär kanske inget universalmedel mot allting, men det 
är medelpunkten i mitt nyktra liv

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning