Därför försvann 1990-talsikonen från rampljuset

Frontfiguren i ett av 1990-talets största svenska indieband klev tillbaka från offentligheten. Men nu är han tillbaka. Det rapporterar Aftonbladet.

Andreas Mattsson är idag producent och låtskrivare men på 1990-talet var han frontman och sångare i det framgångsrika indiebandet Popsicle. 

När bandet “tappade gnistan” 1999 och gitarristen Fredrik Norberg bestämde sig för att sluta så splittrades Popsicle. Sedan dess har Mattsson tagit ett steg tillbaka från strålkastarljuset. 

Det viktigaste för honom har aldrig varit att vara i förgrunden och synas. 

Nej i Popsicle var det ju bara att vi var ett band, att det var en så stark grej. Och det är ganska skönt att inte vara längst fram alltid tycker jag. Så länge jag kan försörja mig på musik så behöver jag absolut inte framföra musiken, berättar han för Aftonbladet. 

Men nu 22 år senare så kommer han återigen att befinna sig i offentligheten, i och med hans medverkan i årets upplaga av “Så mycket bättre”

Han får frågan om hur det känns att han förmodligen är okänd för många yngre, något som han verkar ta med ro. 

Jag kan ju bara göra det jag gör och vara den jag är. Och om någon upptäcker mig eller det vi har gjort i Popsicle är det ju kul så klart. Men jag har bara tänkt att ”fan vad kul att få vara här”. Sedan har jag inte tänkt längre, säger han till tidningen.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning