Coco Gauff coronasmittad, missar OS

Tennisstjärnan Coco Gauff missar OS i Tokyo. 17-åringen har testat positivt för covid19, bekräftar hon på Instagram.

Jag är så besviken att behöva meddela att jag testat positivt för covid och inte kan spela under de olympiska spelen i Tokyo. Det har alltid varit en dröm för mig att representera USA på OS och jag hoppas att det kommer många fler chanser för mig för att det ska bli verkligt i framtiden, skriver hon på Twitter.

Den 25-rankade amerikanskan är den senaste i raden av stjärnor som inte kommer till spel i Tokyo.

Sedan tidigare har bland andra Roger Federer, Rafael Nadal, Dominic Thiem, Serena Williams, Simona Halep och Bianca Andreescu tackat nej.

Världsettan Djokovic har dock meddelat att han ska spela i OS.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning