OS-guldmedaljörens nya supertid

Jamaicas Elaine Thompson-Herah stod för en ny supertid när hon sprang in som segrare på 100 meter i Eugenes Diamond League-gala. Bakom henne sprang hennes landsmaninnor in och gav precis samma pall som under OS.

Sha'Carri Richardson fick inte tävla i OS då hon testades positivt för cannabis i samband med de amerikanska mästerskapen. Men i Diamond League-tävlingen i Eugene, USA, var hon tillbaka.

Och i 100-metersloppet fick hon möta just de löpare som tog hem medaljerna i tävlingen som hon missade. Men pallen blev precis som i Tokyo heljamaicansk. Elaine Thompson-Herah slog till med ett makalöst lopp och sprang in på 10,54, bara Florence Griffith Joyner har sprungit snabbare. Shelly-Ann Fraser-Pryce blev åter igen tvåa och tredjeplatsen gick till Shericka Jackson.

Jag visste att jag vann men när jag såg tiden trodde jag knappt mina ögon, säger Thompson-Herah i Sveriges Televisions sändning.

Sha'Carri Richardsson slutade sist i loppet.

På herrarnas 200 meter sprang Noah Lyles, USA, in på nya världsårsbästat 19,52. Lyles slutade trea på OS i Tokyo och berättade i Sveriges Televisions sändning att hans resultat i Eugene berodde på att han kunde tänka på sin egen löpning.

Nu är det dags för semester, sade han.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning