En livslång process

Vi hade problem med personliga relationer, vi kunde inte

kontrollera vår känslosamma natur, vi var offer för förtvivlan

och depression, vi kunde inte tjäna vårt levebröd, vi hade en

känsla av att vi var värdelösa, vi var fulla av rädsla, vi var

olyckliga, vi verkade inte kunna vara till verklig hjälp för

andra människor



Dessa ord påminner mig om att jag har fler problem än

alkoholen, att alkoholen bara är ett symptom på en mer

omfattande sjukdom. När jag slutade dricka påbörjade

jag en livslång utveckling för att tillfriskna från upproriska 

känslor, smärtsamma förhållanden och ohanterbara

situationer. Denna utveckling är för svår de för de flesta av

oss utan hjälp från en Högre Kraft och från våra vänner i

Anonyma Alkoholistgemenskapen. När jag började arbeta med Anonyma 

Alkoholisters Tolv Steg, började många av dessa härvor redas ut och en bit i

Taget, nästan omärkligt, läktes jag. Min rädsla minskade

Som när man skruvar ner en termostat. Jag började uppleva

Stunder då jag kände mig nöjd. Mina känslor blev mindre

Flyktiga. Nu är jag åter en del av den mänskliga familjen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning