En liten tisdagsdikt

Tisdagen kom, tisdagen gick

Pang poff boom
den kom och var sen över på ett ögonblick


Gick upp i ottan
jobba och slet

En kengres liv i sin enkelhet


Kaffe
papper
budget och stöd

En helt vanlig dag för oss som hjälper dem i arbetsnöd


Klockan blev fem och jag for till min far

Gud vad jag är lycklig som en far som honom har


Vi laga käk och titta på en dokumentär 

Nu kan jag allt Jupiters måne Europa som forskarna hoppas ska ha en bebolig atmosfär


Målde mina naglar
gjorde fransk manikyr 

But thats it folks, här slutar tisdagens äventyr


Nu ska jag sova och sussa så sött 

att tänka på att denna dagen aldrig kommer igen gör mig oerhört trött 


Tisdagen kom
tisdagen gick

Pang poff boom
den kom och var sen över på ett ögonblick 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Smulpaj med äpple

Förmaksflimmer

Sepsis, blodförgiftning