Varumärkeschef, Storbritanniens anslutningsmarknad
Vår klient
Syn
Att vara världens nummer 1 i iGaminganknytning.
Uppdrag
Att vägleda och inspirera våra användare att fatta rätt beslut i en komplex iGamingvärld.
Vi får saker gjort. Vi är affärsinriktade. Sträva efter att vara bäst. Vi har en entreprenörsmentalitet. Vi älskar att vara innovativa. Vi vågar vinna; vi är alltid två steg före våra konkurrenter. Vi gör vad som krävs för att nå våra mål.
Vi sätter teamet först. Lyssna och prata. Vi hjälper varandra. Vi är nyfikna av naturen. Vi delar vår expertis och lär av andra. Vi behandlar varandra lika och är ödmjuka utan prestige. Vi omfamnar Highlightfamiljen.
Vi har kul. Du är viktig. Var social och sprid positiv energi. Fira lagets framgång med privata vinster. Var passionerad och njut av jobbet varje dag. Var nyfiken på livet ur en optimistisk synvinkel.
Vem är vår klient
Vi driver mer än 120 mediemärken över hela världen och är idag aktiva på mer än 25 marknader och strävar alltid efter att slå konkurrensen på varje vertikal och varje marknad, både vad gäller blygenerationsvolym och produktkvalitet.
För att dominera lokala sökmotorer måste vi ha ett starkt fotavtryck och vi är idag väl positionerade för detta.
Vår klient är en banbrytande spelare som ägnar sig åt att öka effektiviteten för onlineledgenerering och internetmarknadsföring. Vi är idag världsledande inom sökmotorpositionering och trafikförvärv online med mer än 30 000 topp 10 positioner för mycket konkurrenskraftiga sökord. Vi driver mer än 120 onlinemärken, genererade mer än 4 miljoner leads och producerade över 180 000 unika artiklar. Vi strävar alltid efter att ligga före tävlingen och fortsätta växa till fler segment, maximera användbarheten och konverteringsgraden.
Rollen
Arbetsbeskrivning
Vår kund letar efter en varumärkeschef för ett av de största och starkaste varumärkena på den brittiska anknytningsmarknaden. Rätt kandidat kommer att ge ledarskap i alla aspekter som hanterar sitt utsedda projekt.
Du kommer att kommunicera med kollegor och andra medlemmar i olika team för att se till att vårt företags vision genomförs på lämpligt sätt.
Detta är en sällsynt möjlighet att leda och leda utvecklingen av ett av de största och starkaste varumärkena på den brittiska anslutningsmarknaden.
Resultatfokus, strategiskt tänkande, en Can Doattityd och en lagspelare i hjärtat är viktigt i denna roll. Vår kund förväntar dig att du är väl insatt i aktuella trender och vill ta ditt nästa steg och gå med på vår resa.
Ansvar och plikter
Samarbeta med intressenter under visioner och konceptutveckling av en produkt
Leda, hantera och samarbeta med tvärfunktionella team, affärspartners och hantering av intressenter för en produkt
Utvärdera värde, utveckla ärenden och prioritera berättelser, epos och teman för att säkerställa att arbetet fokuserar på de med maximalt värde som är i linje med produktstrategin
Ansvarar för en eller flera skapade produkter, levererar i produktmodellen och kommunicerar produktbehovet med affärspartner
Ansvar för projektets KPIer
Ha en grundläggande förståelse för integrering av kundupplevelse och beroende
Utarbeta viktiga mål, strategier och tillämpa data för en produkt för att fatta affärsbeslut
Agera som ambassadör för produkten internt och externt, och som den primära tekniska kontakten för frågor relaterade till produkten
Utveckla lämpliga detaljerade specifikationer för produktfunktioner så att de tydligt förstår av utvecklingsgrupperna
Arbeta med utvecklingsgrupper för att säkerställa att de förstår visionen för produkten och utformar fantastiska funktioner för våra partners
Skapa och underhålla produktens orderstock
Kommunicera tydligt affärskraven till teamet
Se upp för marknadstrender och få feedback från intressenter eller kunder
Utveckla och anpassa produktvisionen
Att skriva nya användarhistorier
Gör släpplanering
Att observera, lära sig om och analysera marknaden
Observera, lära sig om, kontakta och analysera kunder och slutanvändare av produkten
Att hålla kontakt med alla intressenter i produkten regelbundet
Dela insikter i hela företaget angående produkten (mikroblogg, blogging, interna konferenser, etc)
Krav
Tre år bevisad meritlista av liknande position och framgång i ledarpositioner
Exceptionella projektledning och organisationsfärdigheter
Bevisad analys av analytisk strategi för marknadsföring online
Strategiskt tänkande
Problemlösning
Kunskap om teknologiska trender för att bygga strategi
Möjlighet att genomföra analyser och forskning inom SEO, marknadstrender och segmenttrender
Känsla av brådskande och en tydlig vision av produkten framöver
Viktiga resultat
Effektiv och preparerad orderstock
Effektiv driftsorganisation och talentutveckling
Program i världsklass och projektutförande
Effektiv leverans av tjänster (kvalitet, låg kostnad)
Effektiv och effektiv lösningsleveransprocess
Främja kontinuerlig förbättring
Detaljerad veckovis rapportering till ledningsgruppen
Kontinuerlig uppdatering och förbättring av instrumentpaneler för alla KPIer
Äga alla KPIer och ha en tydlig vision om hur man odlar dem på alla marknader och webbplatser
Ha rätt "ja vi kan" attityd
Välgörande
Förståelse av budgetar och affärsplanering
Mycket god förståelse för onlinemarknadsföring och SEO
God förståelse för sportspel och fler segment/vertikala företaget verkar inom, både från en teknisk och produktvision
Rapportering
Rapporterar direkt till chef för tillväxtspel
Ansvar för alla KPI för projektet, uppföljningar varje vecka och varje månad
Fördelar
Privat sjukförsäkringspaket
Utökade moderskaps- och faderskapsprogram
Hälsofördelar
Ansök idag
Om Du är intresserad, skicka mig då Din CV på engelska idag till marianne.zetterstrom@gmail.com.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar